top of page
Keresés
  • S.M.

Munkavállalási engedély megszerzése Ausztriában

Sziasztok, kedves olvasók! Üdvözöllek ismét a blogunkon! Ma egy nagyon fontos témával foglalkozunk: hogyan lehet munkavállalási engedélyt szerezni Ausztriában? Ha most készültök Ausztriába költözni munkavállalás céljából, ez az útmutató nektek szól!

1. Munkavállalási engedély – Mi ez, és miért van rá szükség?


A munkavállalási engedély egy hivatalos dokumentum, amely lehetővé teszi, hogy külföldiként legálisan dolgozhass Ausztriában. Ez különösen fontos, ha nem EU-s állampolgár vagy, mivel az EU-s állampolgárok általában szabadon vállalhatnak munkát az EU-n belül.


2. Milyen típusú munkákhoz szükséges munkavállalási engedély?


A munkavállalási engedély szükségessége attól függ, hogy honnan származol és milyen munkát szeretnél végezni. Az EU-s és EGT-s országok állampolgárai szabadon vállalhatnak munkát, míg a harmadik országok állampolgárainak (pl. Magyarországon kívüli nem EU-s állampolgárok) munkavállalási engedélyre van szükségük.


3. Hogyan lehet munkavállalási engedélyt szerezni?


Első lépések:

  • Munkáltató keresése: Először is találj egy osztrák munkáltatót, aki hajlandó téged alkalmazni. Ebben segítségedre tudunk lenni mi is, az R.A.Personal Kft, tekintve hogy több mint 28 partnercéggel dolgozunk együtt.

  • Munkaszerződés: Amikor megtaláltad a munkáltatót, szükséged lesz egy munkaszerződésre, amely igazolja, hogy valóban van állásajánlatod.



Engedély típusok:

  • Rövid távú munkavállalási engedély (Beschäftigungsbewilligung): Ez általában egy évig érvényes és egy adott munkáltatóhoz kötődik.

  • Általános munkavállalási engedély (Arbeitserlaubnis): Ezt akkor igényelheted, ha már legalább egy éve dolgozol Ausztriában rövid távú engedéllyel.

  • Állandó munkavállalási engedély (Befristete Aufenthaltsbewilligung – Arbeitnehmer): Ez hosszabb távra szól, és több szabadságot ad a munkahelyek váltásában.



Kérelem benyújtása:

  • Dokumentumok összegyűjtése: Gyűjtsd össze az összes szükséges dokumentumot, mint például az érvényes útlevél, a munkaszerződés, és esetenként az előző munkahelyeidről szóló igazolások.

  • Kérelem benyújtása: Nyújtsd be a kérelmet az osztrák munkaügyi hatósághoz (AMS – Arbeitsmarktservice) vagy a helyi bevándorlási hivatalhoz (MA35).

  • Várakozás: A kérelmed elbírálása eltarthat néhány hétig vagy hónapig. Légy türelmes!

További teendők:

  • Lakcím bejelentése: Ne felejtsd el bejelenteni az új lakcímedet Ausztriában.

  • Társadalombiztosítás: Regisztrálnod kell a társadalombiztosítási rendszerbe, hogy egészségügyi ellátást és egyéb szociális juttatásokat kapj.




4. Fontos tudnivalók

  • Határidők betartása: Nagyon fontos, hogy minden dokumentumot időben nyújts be, és figyelj a határidőkre!

  • Nyelvtudás: Bár nem kötelező, de nagyon hasznos, ha beszélsz németül, mivel ez megkönnyíti az ügyintézést és a mindennapi életet.


Miben tud segíteni egy munkaközvetítő cég?


  1. Munkáltató keresése és állásajánlatok:

  • Kapcsolati háló: A munkaközvetítő cégek széles kapcsolati hálóval rendelkeznek a helyi munkaerőpiacon, így könnyen találhatnak olyan munkáltatókat, akik külföldi munkavállalókat keresnek.

  • Állásajánlatok: Számos állásajánlatot tudnak ajánlani, amelyeket esetleg magadtól nem találnál meg. Ezáltal több lehetőséged lesz megfelelő munkát találni.

  1. Munkaszerződés megszerzése:

  • Tárgyalás a munkáltatóval: A munkaközvetítő segít a munkaszerződés tárgyalásában, biztosítva, hogy a szerződés minden fontos elemet tartalmazzon, például a fizetést, a munkaidőt és az egyéb juttatásokat.

  • Jogszabályi megfelelés: A munkaközvetítő cég gondoskodik arról, hogy a munkaszerződés megfeleljen az osztrák jogszabályoknak.

  1. Dokumentumok összegyűjtése és benyújtása:

  • Dokumentumok ellenőrzése: Segítenek összegyűjteni az összes szükséges dokumentumot, mint például az érvényes útlevél, a munkaszerződés és az esetleges végzettséget igazoló okiratok.

  • Kérelem kitöltése: A munkaközvetítő cég segít kitölteni a munkavállalási engedélyhez szükséges kérelmet, és biztosítja, hogy minden adat pontosan szerepeljen a nyomtatványokon.

  1. Tanácsadás és tájékoztatás:

  • Információs támogatás: Tájékoztatnak a munkavállalási engedély megszerzésének folyamatáról, a határidőkről és az esetleges költségekről.

  • Jogszabályi változások: Figyelemmel kísérik a jogszabályi változásokat, és értesítenek, ha valamilyen új előírás lép életbe, amely hatással lehet rád.

  1. Lakcím bejelentése és egyéb teendők:

  • Lakcím bejelentés: Segítenek a lakcím bejelentésében, ami az egyik első teendő, miután megérkeztél Ausztriába.

  • Társadalombiztosítás: Tanácsot adnak, hogyan regisztrálj a társadalombiztosítási rendszerbe, hogy egészségügyi ellátást és egyéb juttatásokat kapj.

  • Egyéb adminisztratív teendők: További tanácsokat adnak az osztrák adminisztratív rendszerrel kapcsolatban, például bankszámla nyitásához vagy adózási kérdésekben.



Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésünket!

A következő írásomban egy szintén nagyon fontos dologról, a társadalom biztosítási számról (Sozialversicherungsnummer vagy röviden SV-Nummer) fogok írni nektek pár sort.



158 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page